Tossal de les viudes

14 d’abril del 2017. Dia clar, assolellat i de molta calor

Iniciem la setmana santa per la Vall del Lord. Després de molts dies de feina ara ens tocar a nosaltres desconnectar, la nostra millor opció  és anar a la muntanya ,a fer cims!! Així que dijous tarda, posem rumb a Sant Llorenç de Morunys per fer nit a l’Alberg Torre d’en Baro.

Ens llevem a les 8 a l’Alberg , després d’un bon esmorzar, es moment de començar el nostre primer cim de la ruta d’aquests 4 dies.

Així que agafem el cotxe fins Aiguaviva. Aparquem el costat de la casa de colònies d’Aiguaviva, des de allí iniciem la ruta ( ruta aquí).

Comencem a caminar passant per davant de la casa i agafant la pista fins al costat d’un dipòsit. Allí comença un corriol que, vas pujant, en una forta pendent constantment, entremig d’una espessa obaga, marcada per fites. La ruta no és fàcil : no està molt senyalitzada, ens anem trobant arbres caiguts entre el mig del camí, hi ha molt de desnivell. Seguim pujant fins arribar a un encreuament, on girem direcció oest per fer el tossal de les viudes.

Seguim les fites enfilant-nos cada cop més, muntanya amunt, per un terreny de conglomerat. La sanció és fa lenta i difícil, ja que és un fort desnivell i ens cal l’ajuda de les mans, en bona part del tram final. A part, en algun punt, ens trobem una corda per ajudar-nos… com si escaléssim!

20170414_105008

Anem pujant per la carena de la muntanya fins fer el cim. Des del Tossal de les Viudes, gaudim d’unes bones vistes del pantà i de Sant Llorenç de Morunys.

20170414_105426  cim del Tossal de les Viudes

Desfem el camí que hem fet, fins on tenim el cotxe. La baixada encara és fa més lenta, a causa del fort desnivell i del cansament que portem.

Després del cim, decidim anar a l’ermita (… ), i dinar allí. Les vistes des d’alt són espectaculars, realment et deixen sense paraules.

IMG-20170414-WA0033

Acabem el dia tot fent unes birres i sopant a Sant Llorenç de Morunys, recuperant energies, per fer-ne un altre l’endemà.