Morreres i Pedró dels 4 batlles

3 de setembre de 2016. Acabat l’estiu. Dia clar, sense núvols i de calor.

Ens llevem per esmorzar a les 8 al refugi de Bages… un bon esmorzar. La ruta clara (ruta realitzada) (la modifiquem de la inicial, ara farem primer Morrerres i després el Pedró), la motxilla feta,  i… un bon guia, el Noi, ja ho tenim tot per començar. Sortim a les nou del refugi pel camí asfaltat del costat de les pistes.

Pujem amunt entre tombs, arbres i pistes d’esqui. Una vegada s’acaba l’asfalt ens endinsem per una pista de terra fins que trobem l’encrauament que ens porta a la zona de sortida de parapens. Nosaltres sense parament, seguim caminant amunt… des d’aquí divisem la pantalla que ahir vàrem veure amb el cotxe. La noia del refugi ens ha dit que hi hem d’arribar… així que per senderó i amb mollons de pedre anem tirant. Passem el telecadira, el mirador per sota les muntanyes, les pistes… fins que amb esforços (desentranades de tot l’estiu i la calor) arribem a la pantalla: Cim del Morreres! Un altre 100cim!!

Ens fem les fotos de rigor, ens refresquem amb una mica d’aigua… arriben altres excursionistes. Compartim les rutes… i cap ens diu que després anirà al Pedró. Només ens diuen… és allà! Lluny!! Se’us farà tard! No hi donem més importància… aquest és el nostre repte: els 100cims, i avui el del Pedró dels 4 batlles.

Iniciem la baixada pel camí marcat. Anar baixant fins que estem al mig de les dues vessants. El camí mig desaparèix, la ruta que portem grabada ja fa estona que no la seguim, els excursionistes ens han dit per allà… sense tenir-ho clar, li diem al Noi que “cap on hem d’anar?”, ell acostumat de fer la ruta enfila endavant. Així que seguim baixant una mica més fins arribar als prats més planers, entre vaques i un monument… ja hi trobem els identificadors que ens guien.

morreres_1

Ara toca pujar, això és un bon trencacames. Mirem endarrera i el cim de Morreres queda ben lluny i amunt. Mirem endavant i… no veiem el Pedró, però és ben amunt.Així que comencem a pujar poc a poc, la calor ens ofega… i hem de començar a pensar amb la quantitat d’aigua que tenim. Anem pujant… i el cim sempre s’amaga darrera de l’altre muntanya. Pujant, pujant… arribem a la carena d’una petita muntanya que s’alça davant el cim del Pedró la reseguim guiades per les fites fins que el trobem. Ara toca l’última pujada, amb la llengua fora tots tres… especialment el Noi. Arribem!

100cim: El Pedró dels Quatre Batlles!! Un altre a la motxilla del repte! I toca l’aire… bastant. Però és un bon mirador dels cims d’arreu: el Pedraforca, el Cadí, El Turmó… els 360º. Si no hi hagués tanta “calitxe” es veuria tot millor!!!

morreres_2

Després de dinar, descansar una mica, iniciem la baixada. Ho fem per la banda nord del cim, anem baixant poc a poc, una mica pel dret, fins a trobar el camí de la pista d’esquí. El reseguim fins al telecadira, i d’aquí, ja iniciem la baixada fins al pàrquing de les pistes tot baixant sense esquis per una pista d’esquí.

Al pàrquing… ens adonem que hem pujat i baixat força, però encara ens queda arribar al refugi. Així que reseguint la carretera anem baixant amb el Noi fins arribar al refugi.

Ara si! Hem arribat i  no pas tant tard! Dutxa, beguda refrescant i cap al cotxe direcció Berga per anar a la Patum del centenari. Dos cims del repte i dia complet.