El Mont Caro

26 de març de 2016. Refugi del Caro (UEC). La Barcina (possible futur 100cim). Dia sense núvols.

A les 8 del matí comença un nou dia al Refugi del Caro… després d’una nit moguda en una habitació petita, però amb molta gent ens llevem per fer la ruta d’avui, la que ens ha de portar al cim més alt dels Ports i de la província de Tarragona: fem cim comarcal. L’objectiu d’avui és clar.

Iniciem el camí per anar fins al Mont Caro… hem mirat la ruta abans de sortir al mapa i decidim fer cim també de La Barcina (potser algun dia serà 100cim i ja el tindrem fet). Fem la pujada per un senderó poc transitat, o gens, i bastant dret. Poc a poc anem pujant fins arribar a la carena de la muntanya, entre La Barcina (a l’est) i el Mont Caro (a l’oest). Caminem cap a La Barcina tot passant per la carena. Un recorregut d’uns 3.5km des del refugi que ens porten al cim de 1345m: La Barcina.

montcaro-1montcaro-3

Un punt per les vistes del Delta, dels Ports (i veure les rutes que ja hem fet), del Mont Caro (el nostre futur cim), de cabres salvatges, de fauna, de la vegetació i de la geologia de la zona.

Des de La Barcina decidim no deixar passar més el temps i anar cap al cim del nostre objectiu: El Mont Caro. Retornem pel mateix camí un bon tros, però sense desfer la baixada per seguir cap al Mont Caro. Arribem a la carretera per on pujen els cotxes, reseguim part de la carretera tot retallant pujant pel camí que es troba de revolt a revolt, una bona pujada.

Una vegada a d’alt, cap a les 11:30, fem la foto de rigor per la constància del cim: El Mont Caro (14441m). Repte dels 100cim més aprop. Ens asseiem a observar el paissatge i a respirar l’aire, mentre no para d’arribar i marxar gent que puja a peu, en bici o amb cotxe.

montcaro-2

Per la tornada anem pel petit senderó que trobem a l’esquerra just al començament de la carretera de baixada. Un caminet que baixa poc a poc, on trobem encara algun racó de neu, fins que baixa per la roca amb una bona grimapada… Reseguim el camí de baixada seguint les marques dels Estels del Sud, per damunt la roca fins que arribem a la pista de terra ample.

Decidim allargar una mica el recorregut de tornada fins al refugi tot passant per l’Ermita de la Mare de Déu dels Ports i la Font del Mascar (atenciçó amb la tornada… ens despistem amb les marques del GR i ens porten a fer un recorregut que no toca, per sort ens n’adonem i fem tornada endarrera….). El camí per acabar tornant al refugi surt al costat de la font i enfila per unes roques en un entorn fresc, humit i agradable.

montcaro-4montcaro-5

Arribades al refugi… tenim un cim més (ruta del Mont Caro)!