Lo Tormo

Diumenge 21 de febrer de 2016. Migdia passat. Bon temps: sol de primavera a ple hivern.

Fa masses dies que no fem cap cim plegades, fa masses dies que hem deixat aturat el repte dels 100 cims. Fa dies que hem decidit que hem de sortir a fer un tomb… així que busquem entre els cims i descobrim aquest: Lo Tormo.

Després d’un partit de pàdel ens trobem per anar fins a La Torre de l’Espanyol i des d’aquest petit poble al costat de la central d’Ascó i del riu Ebre començar la ruta d’avui: la ruta d’aquest nou cim.

Tormo1

Iniciem la ruta (ruta a aquí) a peu de carrer amb indicacions que diuen “Lo Tormo”. Sembla que no ens perdrem. Caminem per un camí asfaltat i encimentat que va pujant fins arribar al mig de parades d’oliveres.

En aquest punt seguim les indicacions que ens diuen cap a Lo Tormo per pujar per un senderó. Pujem sense parar i fa pujada. Zones de sol i

Tormo3

zones més ombrívoles… aquestes ens permeten agafar una mica d’alè enmig d’una calor de primavera a ple mes de febrer. El camí de pujada ens permet contemplar les vistes, fer fotos entre marges de pedra seca, etc.

Anem pujant fins que arribem a d’alt de tot cap a les tres del migdia. Un bon moment per parar. Treure el dinar i fer un dinar de diumenge: pica pica i rissotto. Un bon dinar a una altura de 525m. Des d’aquest punt podem veure La Torre de l’Espanyol, Ascó, el riu Ebre (Lo riu és vida, no al transvassament!), el parc eòlic del Coll de la Garganta… unes vistes que valen la pena.

Caminem una mica per sobre la carena quan ja comença a bufar el vent cap a les 4 de la tarda, després de dinar i de xerrar una bona estona. Caminem poc per fer-nos la foto al senyal geodèsic. Després continuem per damunt la carena buscant el camí, fent equilibris amb el vent fins que trobem un pal indicador que ens indica la baixada cap al mirador, i la tornada a la Torre de l’Espanyol.

Tormo5

La baixada es fa ràpid, més que la pujada. Anem xerrant. Fotografiant. Veient aljubs. Seguim les indicacions fins arribar a la Torre de l’Espanyol al cap de 3 hores d’haver començat. En arribem mirem endarrera i veiem el cim ben alt, però és una ruta curta i accessible a tothom… encara que amb pasciència per anar pujant amunt.

E.

Tormo6

PD: Decidim passar per Scala Dei i fer unes braves… però novament intent fallit.