Sant Alís

Matí d’un dimarts, 31 de Març 2015. Un matí assolellat i molt calorós a Àger, Montsec.

Seguim les nostres vacancetes de Setmana Santa per la serra del Montsec, tot i el cansament d’aquests dies, ens aixeque’m amb forces i moltes ganes de fer un cim més. Avui toca Sant alís, a Àger, està situat 1676 m.

IMG_1664Sortim d’Àger direcció a Corçà i Agulló, un cop aquest trencall seguim amb el cotxe cap a l’observatori de l’univers, la nostra idea és, passat l’observatori troba un cartellet on posi sant Alís, amb una esplanada, i deixar el cotxe allí, per poder pujar per la zona del canal que es diu i fer una ruta circular (cal estar atent, perquè esta bastant mal indicat ), però ens trobem que anem pujant amb el cotxe, pel Coll d’Ares,fins a arribar a dalt de tot (per tant, ens ho hem passat) decidim aparcar.

IMG_1649Comencem la ruta des d’aquí (ruta a aquí), seguim els indicadors de Sant Alís, on comencem pujant per una pista asfaltada , fins a arribar a una gran esplanada on trobem, uns miradors: a la banda nord es veu tot el Pirineu, per l’altra banda, la cara sud veiem la zona mítica de tirar-se amb parapent amb la Vall d’Àger de fons.

IMG_1652Vist això seguim, es pot seguir pel camí asfaltat però decidim seguir intuïtivament pel mig de la muntanya, per tant, pugem per la carena de la muntanya tenint la població d’Àger a la nostre dreta, això ens porta a descobrir una cova … Ens hi arribem! Aprofitem per descansar i fer uns riures…

Seguidament desmuntem el tros que hem fet, per tornar a trobar el camí de la carena de la muntanya que ens portarà fins al cim d’Àger.
Després d’haver assolit el cim de Sant Alís, d’haver descansat, observat el nostre entorn, carregar energies, d’haver gaudit del silenci i la desconnexió….. decidim arribar-nos fins a unes antenes que es veuen.

És moment de desfer camí i torna on teníem el cotxe, ho fem a través de la pista. Un cop al cotxe, decidim caminar una miqueta més i arribar-nos a un altre pic La Corona. Seguim les indicacions de centre de l’univers, les quals, ens porten a una forta pendent! La superem perfectament, hi ens trobem, just davant l’observatori on des d’allí veiem davant nostre el punt geodèsic de la Corona. Seguirem el camí que tenim just davant fins a arribar-hi.IMG_1657

Després d’haver dinat a la Corona, fer una bacaina.. és hora de desfer camí, ho farem pel mateix lloc on hem vingut. En total hem fet una ruta d’uns 11 km.