Montagut d’Ancosa

Matí d’un dijous 22 de gener de 2015. Un matí fred a Querol, Alt Camp. Primer dia de neu d’aquest any.

Els dies passen i l’any avança, no ens podem aturar i seguim fent cims. Avui us convidem a participar de la nostra ruta per les muntanyes de la Serra d’Ancosa, sortint des del petit poble de Querol a l’Alt Camp.

Comencem la ruta (ruta aquí) a peu de la carretera C-37 i anem pujant pels carrers del poble fins que en sortim per un dels carrers que torna cap a la carretera on trobem un cartell indicador. Aquest ens indica que hem de començar a pujar per una pista de terra. El camí és senzill, només puja! L’anem seguint fins que passem entre vinyes i arribem a un camí asfaltat. En aquest punt girem a la dreta (direcció sud) i cap al cim del Montagut, no pas cap a l’ermita de Sant Jaume (que és per on tornarem).

Ja som més aprop! Fa una estona que anem pujant i xerrant, només ens queda la pujada final, una pujada amb sorpresa. Caminem una mica pel camí asfaltat fins que trobem a l’esquerra (NE) un camí que puja amb un indicador amb el desnivell que portem fet i el què ens queda. Iniciem la pujada i… neu!! Per tots nosaltres, el primer dia de neu de l’any. És inevitable fer unes quantes boles i jugar.

IMG_1304          primer dia de neu, la marta, l’ivet, el xavi i jo.

Ara ja si que si, ja només queda arribar a d’alt de tot del cim del Montagut d’Ancosa i… sumar un cim més! Des d’alt aprofitem les taules informatives per identificar tot allò que veiem: des del mar fins els Pirineus passant per les muntanyes de Prades (on ja hem estat); i llàstima que no sigui un dia clar.

IMG_1310          Tota l’expedició del dia: Ivet, Sandra, Marta, Xavi i jo.

Fent una mica de parada per menjar alguna cosa i descansats tornem a reprendre la marxa tot baixant pel camí que surt cap al nord. Un senderó que baixa enmig del bosc, un racó bonic, sobretot avui que hi ha neu.

Arribem a baix de tot i ja podem veure el nostre següent punt de parada: l’Ermita de Sant Jaume.

IMG_1314                                   ermita de sant jaume

Amb la foto de rigor a la butxaca ens anem allunyant del cim i acostant a Querol per un camí asfaltat amb un algun punt amb un 17% de baixada. Una baixada feixuga, només baixa i per asfalt.

Finalment, arribem al poble de Querol. Acabem de fer la visita: l’església, acostar-nos al mirador i els racons que amaga… que juntament amb les vistes des del cim i la neu han fet que la ruta tingui el seu atractiu i encant.