Tossa Grossa de Montferri

Montferri, Alt Camp. Dijous 15 de Gener del 2015. A les 10 hores del matí. Un dia assolellat

Continuem amb el nostre repte dels 100 cims,amb la diferència que aquest cop,la Marta i la Clàudia no ens acompanyen,però afegim una nova companya de viatge, per uns dies, la Sandra. La nostra intenció és fer la Tossa Grossa de Montferri, que són uns 5,85 km (la ruta aquí).IMG_20150115_110145

Sortim del poble de Montferri, direcció a les bases o font, allí trobarem els indicadors que durant tot el camí podrem seguir. És tracta d’una ruta fàcil .

El començament és un camí de terra, pla i ample, el primer tram el fem amb un pim pam, fins que ens trobem un sendero a la nostra esquerra, allí començar una forta pendent. Però és pot fer perfectament, un cop fet aquest tros arribem a la Torre, que durant tot el recorregut l’hem anat veient a la nostra esquerra.

Un cop a dalt, ens ofereix la possibilitat de pujar-hi ,però és una mica perillòs, ja que hi trobem unes escales en forma de grapa (“rollo” les de les vies ferrades). Pujar és fàcil, la baixada és més complicada… Ara val la pena, les vistes són espectaculars.

IMG_20150115_110633(escales “grapes” per accedir el cim de la torre)

La deixem enrere, per anar a troba el vèrtex geodèsic , anant per la carena de la muntanya.

IMG-20150115-WA0001(davant de tot l’Ester, el mig la Sandra i jo)

Arribem el nostre objectiu, és hora, de desfer camí cap a Montferri. Com la ruta és circular, ens trobem dues opcions o seguir per la carena de la muntanya o baixa per un senderó d’una forta pendent, marcat per fites! Decidim ser valentes,i tirar pel dret! Ens trobem que no esta molt ben indicat, i que, a mida anem baixant , està amb mal estat, ple d’esbarçes…

Un cop deixa’t el senderó, ens trobem un camí ample, l’agafem per finalitzar la sortida.